Don’t turn aside from a subject, said, so, I stood it. But it’s written.
The player and Christopher opposing a cool down time seem to have difference in recognition.
The purpose of cool down time introduction will be
But the player’s purpose is
Though I’d like to play comfortably happily, it isn’t possible by a cause of griefers.
↓
They seem to obstruct comfortable play and the system introduced for it isn’t liked.
At this rate I think it’s also worthless to think it’s insignificant.
Even if a cool down time is introduced, griefing would happen.
Their patience sometimes surpasses imagination.(I can’t do to wait the goodness good player who shut himself off and was careless to come to a safety zone of a peaceful lily patiently. It’s too tedious.)
Consider the case where griefers complete the vandalism while doing another action between cooldown times.
For example when there are few villagers, it isn’t possible to notice.Even if I notice, there are no means to kill right now in a beginner server.
A curse point is saved, and may not griefres die immediately?
There are sometimes no ways to make them stop to fell all gum trees.
Would a cool down time be a help to a goodness good player in such case?I don’t think so.
Even if there is a cool down time when there is no recovery method, it’s insignificant.
It isn’t opposite to a plan of a cool down time no matter what.
I want using a cool down time as the last means after the recovery means are made in front of it.
I said many times, but a reason is because our fun play would be obstructed.
It’s hoped urgently to be able to understand my idea.
A behavior reason of griefres will be to see a flustered villager and do joy.
The recovery means are made. I think that also leads to help stability of villager’s spirit and take the pleasure of griefres away.
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主題からできるだけ逸れないようにとのことだったので我慢していましたがもう書いちゃいます。
クリストファーさんと、クールダウンタイムに反対しているプレイヤーには認識の相違がありそうです。
あなたがクールダウンタイムを導入する目的は、〈荒らし行為をしにくくすること〉でしょう。
しかしプレイヤーの目的は〈楽しく快適にプレイすること〉です。
楽しく快適にプレイしたいのに荒らしがあるためできない。→そのために導入されるであろうシステムが快適なプレイを阻害しそうで嫌だ。
これでは意味がないと思うのもしょうがないでしょう?
また、クールダウンタイムを導入したとしても、荒らしは起こるでしょう。
彼らの忍耐は時に想像を凌駕します。(私だったら、平和のユリの安全圏に引きこもりつつ、油断した善良プレイヤーがのこのこやってくるのをじっと待つなんて、退屈過ぎて出来ません。)
クールダウンタイムの合間にちょこちょこ別の荒らし行為をしつつ、荒らしを完了させた場合を考えてください。
荒らしにくくなったとしても、例えば村人が少ない場合はまず気付くことができません。気づいたとしてもビギナーサーバーでは抹殺する手段がありません。呪いポイントが貯まってすぐに荒らしが死ぬとは限りませんよね?
目の前で見ていても、グリーファーがゴムの木をすべて切るのを止める手段がないこともあります。
このような場合クールダウンタイムは善良プレイヤーの助けになってくれるでしょうか。
私はそうは思いません。
回復方法がないのではクールダウンタイムがあっても何の意味もないのです。
クールダウンタイムの案になにがなんでも反対という訳ではないのです。
その前に、回復手段を作ってから、最後の手段として、クールダウンタイムを使ってほしいのです。
理由は何度も言いましたが私たちの楽しいプレイを(たとえ少しだったとしても)阻害するだろうからです。
私の考えが理解していただけることを切実に願います。
回復方法をつくり、それでもグリーファーが目に余るのであれば、喜んで協力したいと思います。
最後に付け足すと、荒らしの行動理由は慌てふためく村人を見て愉悦することでしょう。
回復手段を作ることは村人の精神の安定を助け、荒らしの楽しみを奪うことにも繋がると考えます。