Looking for Graveyard feedback / お墓についてのフィードバック募集

In the latest update, the graves changed. One goal was to reduce the amount of skeletons lying around, but we also wanted to avoid endless rows of grave stones.

We are now seeing two types of feedback, which are sort of counter to each other:

  • Some graves may be “special” and we don’t want those to disappear
  • We want a way to remove graves which are in the way

While it would be nice if there was no need to “disturb” a grave, I guess there is no way around it, if we want to achieve the second.

Here is my current thinking:

  1. Graves with a blank gravestone should decay in the same way as ancient stone walls. Maybe an average decay time of 6000 years (4 days) would be good?
  2. Graves with inscriptions (Mother, etc) do not decay.
  3. It becomes possible (again) to remove the gravestone using a shovel.
  4. A grave without a gravestone decays in one hour.

For comparison, this is how it works today:

  • Graves that haven’t gotten a gravestone yet don’t decay
  • Graves with a blank gravestone decay in 300 years (5 hours)
  • Graves with inscriptions decay in 600 years (10 hours)
  • Grave stones can’t be removed until the grave has disappeared.

So, will these changes be good, do you think? Any alternative suggestions?

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最新のアップデートにてお墓の変更がありました。その目的の一つは、周囲に散らばった骨を減らすことでしたが、それと共に、たくさんの墓石が残り続けることも避けたいという思いもありました。

現在、以下のような二つのフィードバックをいただいており、両立するには難しい形になっています:

  • 人によってはお墓も「大事」な要素で、消えて欲しくない。
  • 邪魔になりがちなお墓は排除したい。

お墓をどうこうする必要がなければ一番良いのですが、二つ目の要望を叶えようとする場合、やはりお墓をどうにかしなければなりません。

ここに私の考えを並べると:

  1. 文字の刻まれていない墓石のあるお墓は古代の石の壁と同じように朽ちる。老朽化時間は平均6000年(4日)が良いでしょうか…
  2. Motherなどの文字が刻まれている場合は朽ちない。
  3. 墓石は(以前のように)シャベルで取り除くことができる。
  4. 墓石のないお墓は1時間で朽ちる。

それと比較するために、現在の仕様を並べると:

  1. まだ墓石のないお墓が朽ちることはない。
  2. 文字の刻まれていない墓石のあるお墓は300年(5時間)で朽ちる。
  3. 文字の刻まれている墓石のあるお墓は600年(10時間)で朽ちる。
  4. 墓石はお墓が消えてしまうまで取り除くことができない。

私の考えている変更は適切だと思いますか?もしくは、他に良いアイデアがあればどうぞシェアしてください。

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(日本語訳/Japanese translation)

最新のアップデートで、墓が変更されました。 1つの目標は周りにある遺骨の量を減らすことでしたが、墓石の無限の列を排除することも望みました。

現在、2種類のフィードバックが見られますが、これらは相互に矛盾するものです。

・一部の墓は「特殊」である可能性があり、それらが消えないようにしたい。

・邪魔な墓を取り除く方法が欲しい。

墓を「邪魔する」必要がなければいいのですが、2番目を達成したいのであれば、それを回避する以外の方法はないと思います。

★現在の私の考え方は次のとおりです。

1.碑文のない墓は、古代の石の壁と同じように崩壊するようにします。6000年(4日間)の平均減衰時間がよろしいでしょうか?

2.碑文(mother,uncleなどの刻まれた文字)のある墓は崩壊しません。

3.再びシャベルを使用して墓石を掘り返し除くことが可能になります。

4.墓石のない墓(ただ土葬されただけの墓)は1時間で崩壊します。

★比較のために、これが現在の仕組みです:

・墓石を手に入れていない崩壊しない墓

・碑文がない墓(文字無し墓)は300年(5時間)で崩壊します

・碑文が刻まれた墓は600年(10時間)で崩壊します

・墓石は墓が消えるまで削除できません。

これらの変更は良いことだと思いますか?
他に代替案はありますか?

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we should be able to remove meaningless bones using a basket (offline player.etc)We can’t get the bones out of the basket, so we don’t want to throw them away, so bones are always around.

Rotting of meaningless graves is a very good update Also it is a good idea to remove a grave with a shovel too. Important graves (such as mother’s grave) do not need to decay, but may need to be moved
Therefore, i suggest the following solution

Special grave are not removed with a shovel, but if you use a chisel to erase the tombstone’s inscription, we can remove grave with shovel again

If it’s not a good idea to simply remove the tomb with a shovel, it’s also a good idea to shovel it with a mallet and remove it with a shovel, like when removing fences.

it’s better not to decay Special grave.
But the Graves with a blank gravestone may decay. the time of decay is not considered importantand

In addition it is strange that all graves are mother’s grave, so it would be better to have a script called Friend’s grave because there is no family relationship on a server without a child.

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墓石が取り除かれた時でも再生マーカーが起動されている状態なら取り除けるようにしてほしいです。

私の意見なんですが、墓石以外にも墓が作れたらいいなと考えています。

墓石の場合、道などに材料をよく使われてしまうため、不足する可能性があります。

そのため、まっすぐの木の棒と半分に切ったまっすぐの棒をロープで固定して、墓に刺す方法を思い付きました。
掘り返す時は墓石と同様にシャベルとなります。
また、図のように平和の百合の花びらを吊るしたネックレスをつけると永続的に墓が消えなくなる方法がいいと思います。

まっすぐの木の棒+1本の半分に切ったまっすぐの棒
=簡易墓地セット

簡易墓地セット+ロープ=木のお墓(持ち運び可能)

埋められたお墓+木のお墓(持ち運び可能)
=木のお墓(持ち運び不可)

木のお墓(持ち運び不可)+シャベル
=木のお墓(持ち運び可能)

糸+平和の百合のはなびら=花びらの飾り

花びらの飾り+木のお墓(持ち運び不可)
=飾された木のお墓

飾られた木のお墓+シャベル
=木のお墓(持ち出し可能)+花びらの飾り

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I like this

Graves with inscriptions (Mother, etc) do not decay.

I think this is good idea.

If you have this idea, you can choose whether to delete it.

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Yeah, I agree that you should be able to mark Friend on the gravestone. I’ve always hated that there are only close family relative options for grave marking. A lot of times it isn’t a close relative who buries you.

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I have got some ideas from a follower of our Japanese twitter account, so will share these here:

  • How about making a mass grave? Those unknown remains can be buried there.
  • There could be a “remain marker” so that one can know whether his/her remain was buried in a mass grave or a proper grave.
  • One can take his/her remain back from the mass grave.
  • It’s good to use backpacks to carry the remains.
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Would thos burried in mass graves recieve the same benefits as those who were properly burried?
That seems like it would cause issues for griefers who make a respawn homemarker.

Or is it more of a way to store bodies so that they are respected as the dead and so that players could burry themselves later if they find it?

Sounds good if its the second but hopefully yall could implament a way to clear griefer bones from existing mass graves if they are banished to death. (Since many players would get in the habit of just bringing bones to the mass graves)

image image
Thanks for the feedback

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Can we also get a swirly poop one? .3.

No defecation in the graveyard, please. :blush:

I have one more grave question to the community:

Would it be better if graves would not block movement?

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I think it would be better that way. It would prevent griefers blocking things with graves. Though itd be up to the player to not desrespect the deceased by steping on the graves.

Would it be possible for the pathing to path around the graves unless a player taps on it?

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Yes, definitely!