荒らし行為を難しくする方法の提案(クラフト制限以外)/ Suggestion of how to make griefing harder to do

呪いシステムについて考えてみました。

村人の何%かに呪われた場合(半数くらいでしょうかね?)、ポイントが貯まり切っていなくてもその場で死亡する。
ドンキー送りにはならないがその村からは退場させられる。というのはどうでしょう?
骨からも呪えるようにし、もちろんポイントが必要分貯まればドンキー行きです。

主にビギナーサーバーでの荒らしへの対処法として考えてみました。
村人が少ないため呪いポイントが貯まらない!システム上殺すこともできない!というような場合に効果を発揮すると思います。
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When being cursed in villager’s X%, even if a point has not finished being saved, the person dies at the place.
It won’t be donkey feed, but you can make them exit from the village.
As it can also be cursed from a bone, that a point is needed of course, when being saved it’s for a donkey.
I think I have the effect as dealing to wasting by a beginner server mainly.

すでに「3回追放投票されたら死ぬ」システムがあるのですがそれとは別のものですか?
割合で決めるのも良いかもしれませんが。

三人から追放されるか、何%かに追放されるかにしてほしいといいますか…
例えば村人が四人だけ、二人は遠征している
なんてときに死ななくて困るときがあります。
追放しやすくする(以前提案された村人全員に通知され、そこから追放できるなど)方法でも構いませんが。

追記
よく考えたらソロプレイを好む人に悪用される可能性がありました。だめですねぇ。

サーバーの掛け持ちをすると僻地行きが短縮されるんですね!
私もサーバーには1つずつしか入れない、に賛成です。
善良なプレイヤーには不要なシステムで、リセットマラソンも加速させますし。
サーバーにも負担かからないと思うのですが、システム上難しいのかもしれません。

また、合わせて
通報ポイントを全サーバーで統一してもいいと思います(最大一週間保有など)。
血脈のみだと、1度の通報のうちに死んで終わりなので。

善良なプレイヤーは短期間に複数通報されることはないと思います。
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If you have a server, your trip to remote areas will be shortened!
I agree that only one can be put in the server.
It is a system unnecessary for good players and accelerates the reset marathon.
I don’t think it will burden the server, but it may be difficult on the system.

Also together
I think that you can unify reporting points on all servers (for example, holding up to one week).
If it is only a bloodline, it will end in one report.

I don’t think good players will be notified more than once in a short time.


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初心者サーバー限定で、熊は甘噛み程度で人を殺さず、熊によるMPKを出来ない様にしたらどうでしょうか?

すでに全サーバー共通になっているはずです。

熊乗りの練習にもなってよさそうです。

猪や蛇も人を殺すので、熊だけ甘噛みなのは少し違和感がある気がします。
猪の子どもに餌を与えて荒らす手段もありますし。

初心者サーバーのみ人が怪我をしてから死ぬまでの時間を長くする案はどうでしょうか?
滅菌パットがない、初期村では意味がありませんが…
治療にもたついて死んでしまうことは減ると思います。
滅菌パットの練習の機械も増えるかもしれないです。

家系図から展開して生存者を探す事は手間がかかるから、生存者のみ表示する機能の追加を提案します。

ラジオが作成されている場合
誰かが誰かをキルした時、ポップアップでその情報が流れたらいいと思います。
現時点でラジオはあまり意味を成しておりませんが、ラジオも有益になります。

If a radio has been created
If someone kills someone, I hope that the information will flow in a pop-up.
At the moment the radio doesn’t make much sense, but the radio is also beneficial.

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上のかたの案すごく良いですねぇ
ラジオは現状ほとんど持ち腐れですから。
託児所にあることが多いですし、誰かしらに伝わりそうです。

すこし似てますが、拡声器の様なものがあれば便利かなーと。
それを使って「熊が一時の方向にいるよ!」と言えばある程度の範囲内の村人に伝わる様な。

実装したら面白いと思いますが
これはこれで悪用されやすそうですね。
顔の見えない個人が流す情報となると信憑性が低くなり、また頻繁に通知があるとプレイの妨げにもなりかねず、迷惑行為を楽しむ輩が好んで持ち出しかねませんね…難しい…。

情報に名前をつけたら発信元がわかるので大丈夫そうですが、狩りのイベントのときに狩った人などの情報の画面が大きくで邪魔だという意見が多かったですしね

7番の荒らしをハイライトする、と似たようなことを思いついていたのでここで紹介させてください。
1.熊を起こした人をだれか30分程度わかるようにする。
2.誰が人を刺したかわかるようにする。

わかりやすいように画像を加工してみました。

画像
私は、制限をかけすぎるのはこのゲームの自由度を下げるのではないかと考えています。
個人的な感想になりますが。私は荒らしは嫌いです。しかし、ハプニング対応も含めてこのゲームが好きだったりします。

I came up with something similar to making the 7th griefer easier to understand.

  1. Make sure that the person who caused the bear is known for about 30 minutes.
  2. Make sure you know who stabbed a person.

I tried to make the image easy to understand.

Too much restriction will reduce the freedom of the game.
It is a personal impression. I hate griefers. But I like this game including happening support.

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I have actually thought about adding more messages in game, when someone in your family is wounded. Similar to the messages in the four teaching challenges. I will think about this alternative too.

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Maybe make it so you have to be in a certain distance?

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I suggest stricter penalties.
追加させてください。

私は罰則を厳しくすることを提案します。I suggest stricter penalties.
(他の人と重複してるところもあります。)

彼らがドンキータウンへ行った回数をカウントする。
The system counts the number of times they have gone to Donkey Town.

回数で罰が決まる。
The number of times counted determines the punishment.

例 For example
3回目から〜 3 count〜
彼らが産まれるときに警告文章が表示される。
Warning text is displayed when they are born.

6回目から〜 6count〜
+彼らが生きてる間警告文章が表示される。
+They are warned during the game.

9回目から〜 9count〜
+彼らはリストアップされる。
モデレーターは彼らを監視できる。
モデレーターは彼らが悪い子ならば追放できる。
+They are blacklisted.
Moderators can monitor them.
Moderators have the right to exile them. If they do bad things

**回目から〜 **count〜
彼らはゲームする権利を失う。
They lose the right to play.

彼らはゲームの価値を下げています。
システム的に可能であれば、罰則の強化をしてほしいです。
They are reducing the value of the game.
If possible, make the penalties stricter.

I’m not good at English. I use Google Translate. I’m sorry if it has already been proposed.

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At that point, why not remove murder and many other things griefers do?

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I would suggest that eves are able to Ban griefers with one ban. They should be able to protect their villages. Especially on low population servers a Eve would have to watch the griefer destroying her town without being able to ban him. Maybe a one time ban works just like banning the person from her area. The griefer wouldn’t go to donkey town but can’t spawn close to her area anymore. It would also remove the griefers rebirth maker If it’s in the Same area. In this way the griefer has no Chance to find her town anymore but has no consequenses Like the normal ban. This should prevent mistaken bans and griefers can’t Just send Others to donkey town with one ban. Only eves should have this Option, maybe only eves with rebirth marker.

griefers can easily find eve towns as an eve themselves. Also when they use the rebirth system they are still technically an eve so if a griefer notices they are in a eves town and has another griefer bury them or just bought two accounts then they could use the rebirth mechanic to come back as a new eve and ban the original eve.

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Hmm and what If the first rebirth marker can’t be removed by ban? So even If the griefer comes as Eve, he still couldnt ban the Eve which was First.