Upcoming Feature: Fertility Medicine / 新しい機能:不妊治療薬

Yeah you’re right. I’m not disagree. I just showing what will happen.

この新機能は、悪い追加だと私は思います。
私は、人間が自分の都合だけで選ぶことができる方法を、追加しすぎだと思います。
再生マーカーの追加の時も、同じようなことを思いました。
女性キャラに生まれるか、男性キャラに生まれるか、いつ子どもに恵まれるか、どんな場所に生まれるか、どんな親の元に生まれるか、どんな状況の村に生まれるか、それは誰にも選べません。
自分の都合では選べないことが良いのだと思います。
たまたま生まれた状況の中で、どうしたら自分も他人も生き残れるのか、どうしたらその人生を楽しく過ごせるのか、今の自分には何が出来て何が出来ないことなのか、知恵を使って活路を見つけていくことが楽しいです。
場合によっては、今回の人生で自分では達成できないけど、他人や子孫に託すという希望も、感じることができます。
自分の力だけではどうにもならないこともあることを、学べます。その無力さと折り合いをつける方法も、他人の助けによって癒されることも学ぶことが出来ます。
女性キャラで遠くに出かけることはできなくても、代わりに他人に出かけてもらうようお願いすることも出来るし、その人が出かけている間にできない仕事を代わりにやっておくことも出来ます。お互いに感謝することもあります。
そこにコミュニケーションが生まれます。オンラインならではのドラマチックな展開が起きることもあります。
授かった命や受けた生命を、たまたま出会った環境の中で、どうやって活かしていくか模索する。そこに面白さがあるゲームだと私は思います。
自分のやりたいことができるように人工的に運命をいじってしまうのは、ゲームの世界観を大きく変えてしまう行為だと思います。私はそれを嫌悪しています。
どうしてもやりたい作業がある場合は、プライベートサーバーで自分だけの村を作り、自分の作りたいものを自由に作るという方法が、既に用意されているはずです。

6 Likes

I deeply disagree since birth control is totally opposite to the attraction and theme of this game.
Also this idea can help trolls easily.

5 Likes

I have a few questions now.

1. I got bit by mosquitoes unintentionally when I was 4, and repeatedly bitten until 14. When I was adult, I got no child until I was around 30. It could be just coincidence, but to makes sure, does infertility can affect us when we were children? Like, we ate carrots seed when we are 4 until teenagers, does we still infertile when we enter adulthood?

2. Does the tea have the same effects with the number 1?

3. How do you make the tea?

1 Like

pine needles in simmering water :coffee:

1 Like

I was also curious about the recipe for tea.
Thank you. :kissing_closed_eyes:

1 Like

i have no idea how to prepare carrot seeds to make contraception. i tried a regular rock and a sharpened rock => carrot seed head. what am i missing here?

Flat rock.

Check the video, 0:40 and onwards

3 Likes

use carrot seed on flat rock. use round stone on carrot seed. pick the new substance up and eat it.

それは良い更新です。それが好きです。

1 Like