Just a brief explanation, so we are all talking about the same thing: In version 2.8.0 we introduced a consequence for a mother when her children dies, namely that she looses parts of her food bar. It’s described under “Baby Abandoning Consequences” in this topic: https://forum.onehouronelife.app/t/upcoming-new-game-mechanics/5884
From the first hours of feedback since the update went live, it sounds like the effects became too severe. I’m starting this topic to discuss my ideas and yours, on how to achieve a better balance.
First, while abandonment has been a common cause for a child to die on some servers, sometimes it is actually the child which runs away. The best solution would of course be if the mother wouldn’t suffer any consequences when the baby player is to blame. This is extremely difficult for the game to detect though.
Second, the behaviour known as “Reset Marathon” (a player suiciding repeatedly as baby) is also a problem. It was also targeted in the same update (se https://forum.onehouronelife.app/t/upcoming-new-game-mechanics/5884 again). The intention is that since it is now more difficult to do Reset Marathons, the number of “false” Baby Abandonment will decrease. However, this decrease will only occur once players have understood the new downside of doing Reset Marathon. It will take more than 24 hours for that knowledge to reach the full player community. For a game change to affect behavior, the person first has to know about and understand the change.
Third, there are griefers in the game. They make think it’s funny to “Baby Bomb” a mother until their play cooldown becomes too long.
Forth, there was another change in v2.8.0 which made the problem worse on servers with low population: " Amount of Children / Birth Cooldown". When making the birth cool down for a mother depend on how many living children she had, this also meant that on a low population server, a serial baby suicider could be born to the only woman on the server several times in quick sequence. That was obviously not the intention behind that change.
Since the type of server and its population matters to the balance of these features, it is very important that you mention which server you are playing on, or at least the number of players on the server, when you give feedback. Thanks in advance!
Current ideas for improvement:
- Make it so the same baby player can’t “baby bomb” the same Mother more than once in the mother’s life.
- Make it so a mother who has other living children, doesn’t suffer the same amount of consequence when a baby dies.
- Increase the Play Button Cooldown, to make Reset Marathons even harder.
- Balance the childbirth danger to women by giving them a reward when their children survive, for example by adding time to their life span. As a woman it would then be possible to live longer than 60 years. (Thanks for the suggestion @Maengish)
If you have feedback about these 4, or other ideas you think might help, please join the discussion!
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ここで皆さんが同じトピックを話せるように簡単に説明すると:バージョン2.8.0で、子どもが死んでしまうと母親がフードメーターを失うという「子どもを放棄した結果」設定を追加しました。詳しくはこちらのトピックです: https://forum.onehouronelife.app/t/upcoming-new-game-mechanics/5884
アップデートがリリースされてすぐの頃から、この効果が厳しすぎるとのお声をいただいています。このトピックで開発の考えと皆さんの意見を交え、もっと良いバランスを作り上げたいと思います。
まず、いくつかのサーバーで子育ての放棄が子どもの死因の多くを占めており、それは子どもが逃げてしまうことによる場合もあります。もちろん一番良いのは、子どもの故意の死によって母親が苦しまないことなのですが、それを判断することはこのゲームでは大変難しい案件です。
次に、「リセットマラソン」(子どものキャラクターが立て続けに死んでゲームを終了する)と呼ばれる行為は大きな問題です。これについてもこのアップデートで対処しようと試みました。この目的は、リセットマラソンをすることを難しくし、結果「故意の」育児放棄も減少させるということでした。しかしながら、プレイヤーがこの新しい罰則を理解しない限り、その減少は見込めません。この新しい知識を皆さんが認識するのには最低24時間は必要で、それがうまく働くにはやはり皆さんがこの変化を知る必要があります。
三つ目に、このゲームには荒らし行為をするプレイヤーがいます。そういったプレイヤーが「ベビーブーム」を起こすことで、出産クールダウンが長くなる前に母親を苦しめて楽しんでいると思われます。
四つ目に、2.8.0でもう一つ変更された「子どもの数 / 出産クールダウン」が、サーバーの人口減少に拍車をかけてしまいました。出産クールダウンは母親キャラクターが何人の生存する子どもを産んだかに委ねられており、人口の少ないサーバーで一人しか母親がいない場合に、その人に一度に負担がかかってしまう結果になりました。これはもちろん意図した結果ではありません。
このバランスにはサーバーのタイプと人口によってばらつきが出てしまいますので、どのサーバーで遊んでいたかを明記していただくことがとても重要です。 もしくは少なくともサーバーの人口をお伝えください。フィードバックへのご協力、ありがとうございます!
現在考えている改善:
- 同じ母親に同じ人生で、同じ子どものプレイヤーが二度と迷惑行為のために生まれることができないようにする。
- 他に生存する子どもがいる母親には、同じ子どもを放棄した結果が起こらないようにする。
- スタートボタンクールダウンを増加し、リセットマラソンをさらに難しくする。
- 子どもがたくさん生存していることへの恩賞を作り、出産の危機を防ぐ。例えば、人生を長くして、女性は60歳以上生きられる可能性を作る。(アイデアは @Maengish さんより)
以上の4つについてのフィードバック、またその他のアイデアもお待ちしております。どうぞディスカッションにご参加ください!